De fem mest lästa inläggen våren 2019

Innan bloggen tar sommaruppehåll listar vi de fem mest lästa inläggen hittills under 2019. Har du missat något?

De fem mest lästa inläggen våren 2019

1. "Som CFO kommer du inte undan digitaliseringen"

Som CFO på ett traditionellt B2B-bolag riskerar du att missa viktiga marknadsandelar om du inte anpassar din verksamhet till digitaliseringen. Vill du fånga in en bred kundbas gäller det att erbjuda både digitala och traditionella säljprocesser.

Läs blogginlägget här!

2. Rusta dig - Amazon Business är här

När Amazon Business gör intåg på den svenska marknaden behöver B2B-företagen rycka upp sig för att inte gå under radarn. För att lyckas gäller det att hitta en balans mellan ett digitalt erbjudande, en unik köpupplevelse och att bygga sitt egna varumärke. Det menar Jonas Ogvall, Brand Manager Payments på Collector Bank.

Läs blogginlägget här!

3. Svenska konsumenter: fem minuters köande är för långt

När köpupplevelsen inte lever upp till konsumentens förväntningar påverkas försäljningen avsevärt. En missnöjd kund lämnar ofta butiken och vänder sig istället till en konkurrent. Nästan hälften av alla konsumenter tycker att allt över fem minuters väntan i kö är för länge.

Läs blogginlägget här!

4. Tillgängliggör data för att motivera och engagera

Att hänga med i digitaliseringen ställer krav på mål och uppföljning. Som företag finns det en stor vinning i att rapportera om hur investeringar betalar sig och vad medarbetarnas dagliga arbete faktiskt bidrar till – på så vis skapas både delaktighet och engagemang från alla på företaget.

Läs blogginlägget här!

5. Varför bra kundservice kan leda till nya affärer

Kunden är det viktigaste du har. Men lever du verkligen som du lär? En bra kundservice är nämligen väsentligt för att lyckas hela vägen, dessutom bygger det lojalitet och genererar nya affärer.

Läs blogginlägget här!

Bloggen tar nu ett sommaruppehåll och är igång med nya inlägg i augusti. Passa på att prenumerera på bloggen så att du inte missar när vi är tillbaka.

Börja prenumerera redan idag!

E-handlares största utmaningar inom personalisering

Läs om hur du som nordisk e-handlare tar din personalisering till nya höjder genom att undvika dem vanligaste fallgroparna!

Vem bestämmer över din checkout?

Betallandskapet har förändrats radikalt de senaste åren och e-handelskassan är idag en nyckelkomponent till hela köpupplevelsen. Att kunna påverka sin checkout kan öka konverteringar och kundnöjdhet.

Varför bra kundservice kan leda till nya affärer

Kunden är det viktigaste du har. En bra kundservice är väsentlig för att bygga lojalitet och generera nya affärer.